Retail

Door alleen al te investeren in data van het aantal bezoekers in de winkel kunnen winkeliers vele voordelen behalen. Naast dat drukte voorspeld kan worden, waarop een personeelsplanning kan worden geoptimaliseerd, bevordert dit ook de winkelervaring van de bezoekers. Daarnaast kan er ook buiten voor de winkel gemeten worden om de ‘capture rate’ in kaart te brengen. Druk op straat, maar niet in je winkel? Dan dien je te werken aan je attractiviteitswaarde. Wil je het succes meten van marketingacties? Nooit meer te veel of te weinig personeel in de winkel hebben staan? Start dan met meten via Insightz Indoor Dynamics.

Waarom werken met
Insightz Indoor Dynamics?

Zet een doel en meet

Het tellen van bezoekers in de winkel geeft een goed beeld af van de aantrekkelijkheid van je winkel. Leg dit naast het aantal betalende klanten en dan heb je inzicht in jouw klant/passantverhouding. Dit is de basis om je omzet te kunnen vergroten. Voer enkele aanpassingen aan in jouw etalage en evalueer het resultaat.  

Personeel afstemmen op de drukte

Op drukke dagen kan er extra personeel ingepland worden, op basis van een voorspelling. Insightz kan door het analyseren en koppelen van data namelijk voorspellen hoe druk het in de winkel zal zijn. Zo is er nooit te veel of te weinig personeel in de winkel.

Attractiviteit meten

Hoeveel mensen lopen er langs je winkel/etalage en hoeveel procent stapt er naar binnen? Hoeveel mensen blijven staan om in je etalage te kijken? Het is allemaal te meten. De verkregen inzichten helpen met het aantrekkelijker maken van winkels.

Daarom kies je voor Insightz