Branches
Insightz levert waardevolle data aan diverse branches. De redenen om te starten met het in kaart brengen van aantallen passanten en hun routes, kunnen per branche verschillend zijn. Zo is het voor de gemeente heel interessant om deze gegevens inzichtelijk te hebben in verband met logistiek rondom drukke dagen, denk aan parkeerbeleid, veiligheid van het winkelend publiek etc. Voor de vastgoedsector is het waardevol om te weten hoe aantrekkelijk die ene winkelstraat nu echt is, waar je een winkelpand wilt aankopen, verkopen of verhuren. Als je situaties met de juiste cijfers onderbouwt, dan kun je veiliger bepaalde beslissingen maken en je klanten beter informeren. Dat geldt ook voor de retail. Of je nu winkeleigenaar bent, of marketeer bij een winkelketen, je wilt graag weten hoeveel bezoekers je winkel(s) weten te vinden. Je wilt na kunnen gaan welke ‘hot spots’ en ‘cold spots’ er in een winkel zijn, cq. drukke en niet drukke plekken. Zo kun je je dure vierkante meters optimaal inzetten. En voor marktonderzoekbureaus is meten op de winkelvloer ook zeer interessant en kun je inzichten krijgen op product- en schapniveau en een volledige customer journey.

Gemeente
Insightz City Dynamics voorziet in de informatiebehoefte die bij stads- en dorpsbestuur bestaat. Nog niet eerder bestond er zo’n uitgebreide mogelijkheid om aantallen passanten en hun looproutes in kaart te brengen, op zo’n secure en veilige manier.
Vastgoed
Ook de ondernemer in de vastgoedsector kan zijn of haar voordeel doen met Insightz City Dynamics. Geen aannames meer: je werkt met gevalideerde data die weergeeft hoe druk (aantrekkelijk) een bepaalde straat of locatie is.
Retail
Insightz Indoor Dynamics is voor winkeliers de tool voor offline data. Door het aantal bezoekers in je winkel te meten kunnen drukke en minder drukke dagen voorspeld worden. Door op de personeelsplanning hierop af te stemmen, kan er geoptimaliseerd worden. Dat scheelt geld en levert de klant een fijnere winkelervaring op. Doordat marketingacties beter meetbaar worden, kan er actief aan omzetverhoging gewerkt worden. Dit kan allemaal dankzij Insightz Indoor Dynamics.
Marktonderzoek
Voor marktonderzoek is meten op de winkelvloer zeer interessant. Niet alleen de customer journey kan in kaart gebracht worden, maar ook zaken als customer interaction, inzichten op product- en schapniveau en er kunnen A/B metingen worden verricht. Doordat de meetresultaten nauwkeurig en gevalideerd zijn, kan er zeer betrouwbaar naar de opdrachtgever van het marktonderzoeksbureau gerapporteerd worden.